Idees claus
· Els infants venen preparats socialment per comunicar-se amb la resta del
món.
· L’adult no és només un subjecte passiu en la interacció amb l’infant,
sinó que són acompanyants actius en el procés d’aprenentatge de la comunicació.
· Dins l’escola, qualsevol moment del dia és idoni per donar pas a la
comunicació i interacció.
Breu resum
Aquest text parla principalment
sobre com són les conductes comunicatives sobretot dels infants durant el seu
primer cicle, i a més, com són les relacions comunicatives amb les seves
persones de referència, els adults i, principalment la mare. I d’aquestes,
agafen allò més positiu per treballar-lo al dia a dia de l’escola.
Primer de tot, Pilar ens parla sobre
diverses estratègies comunicatives que existent d’una mare cap al seu nadó. Però
també ens parla sobre algunes pautes que hem de seguir en relació amb les
interaccions amb els infants, tant a casa com a l’escola.
En aquest text ens diu que per tal
de treballar dins l’escola les comunicacions orals, és important partir de dos
punts: primer que l’infant neix amb unes capacitats socials per tal de donar-se
la comunicació; i segon, com es dóna la interacció i la comunicació dins el
nucli familiar. A l’hora de treballar la comunicació a l’escola, l’autora ens
parla sobretot dels jocs, com per exemple els contes, que són molt importants
en els primers moments dels infants. Els petits aniran sent cada cop més
protagonistes del seu aprenentatge.
Per tant, Pilar ens diu que tot i
que no hi ha un model concret ni ideal per comunicar-se, aquell més bo sobretot
pels infants és quan s’estableix una interacció social, tot i que, plena de
confiança i amor. A més, és important que aquest model sigui igual a casa i a
l’escola, ja que serà a partir d’aquest on els infants podran anar practicant i
millorant el seu llenguatge oral de manera positiva.
Interrogants
· Si algun cas les famílies no son tan participatives amb l’infant en el
moment de la comunicació, com podem ajudar nosaltres des de l’escola?
Comentari
personal
Aquesta lectura l’he trobat una mica
més costosa de llegir, a diferencia de les anteriors. He trobat que ha sigut
més complexa per llegir, tot i que, un cop llegida varies vegades crec que és
interessant el que diu, ja que els infants tot i que pensem el contrari,
arriben al món amb unes conductes innates per la comunicació i interacció.
També m’ha agradat molt com plantegen la figura de l’adult i en especial, de la
mare, en aquest procés d’aprenentatge. I per últim, com hem de transportar allò
més positiu d’aquestes conductes dins l’escola, per treballar-ho, i com a
través de per exemple els jocs (tot i que molts cops pensem que no), ajuda a la
formació d’aquesta comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada