Idees
principals
- Ens hem d’adaptar a la nostra societat canviant.
- Ensenyar als infants a aprendre a través de les noves tecnologies.
- Les dificultats que suposa aprendre a llegir a l’aula
- Aprendre i ensenyar a diferenciar les font fidedignes de les que no ho són.
Resum:
Inicialment
cal dir que la Pilar Pérez Esteve no es posiciona a favor o en contra de cap de
les dues opcions que ens presenta, únicament realitza un text descriptiu sobre
el tema: Llegir a la pantalla.
Font |
Per tant,
tot i que fins ara els llibres han sigut la base dels nostres aprenentatges i ens
han ensenyat a viure altres vides i a entendre els nostres sentiments, ens hem d’adaptar al present, a l’actualitat,
i aprendre a utilitzar les noves tecnologies. Els infants cada cop tenen més a
l’abast la informació a través d’internet, per tant els hem d’ensenyar a
buscar-la i a destriar quina és la realment important. Hem d’ensenyar-los a
adaptar-se a la societat actual en la qual estem envoltats de, cada cop, més
tecnologia.
Preguntes:
- Els llibres, en l’ensenyament, acabaran desapareixent?
- És més fàcil treballar amb la pantalla digital que amb llibres? O a la inversa?
Reflexió
personal:
Crec que és
molt important ensenyar als més petits a utilitzar i a treballar a través de
les noves tecnologies, perquè s’ho trobaran en el futur i els hem de donar
eines per poder créixer en la societat que ens envolta. Estic a favor de la
utilització de les pantalles a l’aula, però crec que no hem de deixar que els
més petit, que no han viscut amb ells dia a dia, oblidin els llibres.
Enllaços d'interès:
Seguidament us deixo un article de la mateixa autora anomenat "Pàgina 10. Exercici 3: Analitza sintàcticament i morfològicament" Fins quan?" que ens ha semblat molt interessant. A més, la Pilar, també va crear una web sobre la lectura de la qual també us adjunto l'enllaç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada