divendres, 31 de març del 2017

LECTURA V Llegir a la Pantalla - Pérez Esteve, P.

1) BREU RESUM

Aquesta lectura titulada Llegir a la pantalla ens parla de la importància de la lectura i el nou format de llibres que tenim actualment.
https://pbs.twimg.com/media/CR63cw_WsAA72nd.jpgL’article de Pilar Pérez ens diu que la lectura és fonamental en les nostres vides i que durant aquest procés podem deixar corre la nostra imaginació. Quan som petits és important que algú ens condueixi en aquest procés. Per tant, acompanyar a les criatures en aquest recorregut és avui una tasca essencial de tots, i sobretot els mestres.

Abans del boom tecnològic, llegíem a través de llibres físics, és a dir, de paper. Un cop els dispositius tecnològics apareixien en les nostres vides, deixàvem de banda aquests llibres de paper per donar lloc a pantalles. És un nou format molt atractiu pels infants, que en definitiva els hi acaba enganxant.




2) IDEES CLAU
  • Llegir ens permet aprendre, viure unes altres vides, entendre els nostres sentiments, aprendre com és el món,  com funciona  i ens permet potenciar la nostra imaginació.
  •  Nous formats d’alfabetització que permeten infinites possibilitats 
  • Els infants es mouen molt fàcilment amb aquests formats, però els docents hem d’acompanyar-los en aquest procés perquè en facin un bon ús i puguin aprendre a través d’aquests, i així poder-se integrar a l’entorn on han de créixer, la societat de la informació i el coneixement.

3) PREGUNTES A L’AUTORA
  • Quines propostes pedagògiques faries tu aplicables a l’aula per tal d’ensenyar a moure’s en aquest nou format digital? 
  • Promouries introduir dispositius tecnològics en aules de parvulari o preferiries intentar mantenir la figura del conte tot i la imposició de les noves tecnologies?
4) REFLEXIÓ PERSONAL

Des del meu punt de vista considero que les noves tecnologies aplicades a l'educació suposen tant avantatges com inconvenients.

Principalment, pel que fa a les qüestions favorables, considero que la lectura en format digital significaria un gran pas per l'estabilitat dels nostres boscos. Tot i així, penso que és molt més senzill explicar als infants com s'ha produït el llibre que treballem que no pas explicar el mecanisme d'un dispositiu electrònic. 

Així doncs, crec que els infants han de prendre consciencia i treballar amb instruments que puguin descobrir i entendre, perquè sinó els introduïm en un món ple d'elements dels quals no podrien ni imaginar la procedència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada