dilluns, 13 de març del 2017

AUTOBIOGRAFIA LINGÜÍSTICA

Per tal de poder realitzar la meva autobiografia lingüística crec que és necessari explicar les meves arrels. Així doncs, tant el meu pare com la meva mare són catalans, però parlaven castellà a casa seva des de ben petits. Tot i això, el meu pare utilitzava el català per comunicar-se amb la seva àvia, però quan va morir, va deixar de parlar en aquest idioma.


Així doncs, tant el meu pare com la meva mare tenien el castellà com a llengua materna. Per tant, a casa meva sempre hem parlat en aquest idioma. Tot i això, des de ben petita vaig anar a l'escola bressol, on la llengua vehicular era el català, i per tant em vaig iniciar en aquest.



En començar l'educació infantil de segon cicle i l'educació primària vaig començar a comunicar-me amb els meus companys i els mestres en la mateixa llengua que ells ho feien. Per tant, amb els educadors parlava català i amb els meus companys parlava català o castellà, depenent de la llengua que ells tenien com a materna.



Un cop vaig començar l'ESO vaig continuar parlant català amb tots aquells que el parlava, però els nous companys que vaig tenir parlaven majoritàriament castellà, tant entre ells com a casa. Així doncs, vaig fer nous amics amb els quals em vaig començar a parlar en castellà. Per tant, actualment la llengua que més acostumo a parlar és el castellà.



Durant l'educació primària, la secundària i el batxillerat vaig incorporar una nova llengua: l'anglès. A través de diferents activitats u propostes a l'escola i a les diferents acadèmies on he anat, vaig poder iniciar el meu camí en la llengua anglesa. Un cop vaig començar la universitat vaig haver de deixar d'assistir a les classes a les quals hi anava, ja que no em concordaven els horaris.



Tot això, puc dir que les llengües que domino són únicament el català i el castellà, encara que m'agradaria dominar moltes més, entre elles l'anglès.



Com a anècdota, destaco que fins a aproximadament els 7 anys deia "chemero" en comptes de "mechero". Encara recordo com les amigues de la meva mare i de la meva germana em preguntaven pel nom d'aquest objecte i reien en veure que no sabia dir bé aquesta paraula.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada