dilluns, 13 de març del 2017

RESUM; aquesta lectura ens mostra la importància del context social en el qual un individu pot moure’s i aprendre així una llengua. 
S ‘afirma doncs, que la interacció de l’entorn i la persona tenen una interacció i a partir d’aquí en desenvolupament lingüístic serà un
 o un altre.
És aquí on es troba la zona de desenvolupament pròxim, identificat en la interacció anteriorment esmentada a una escola. Es troben 
també quatre estadis.
  • Guiatge inicial per les persones que en el moment es troben més capacitades.
  • Parla a un mateix, aquí apareix el propi llenguatge.
  • Guiatge automàtic, aquí desapareix el propi llenguatge.
  • E. Recursiu, on es pot tornar a un estadi anterior en algun moment.
S’ha de tenir en compte que no tots els individus es manifesten en les mateixes etapes, així que s’afirma que les etapes poden variar
 segons la persona.
Als centres escolars la zona de desenvolupament intermental és la que hi predomina i aquesta està basada en:
  • Bastida: ajuda que rep un estudiant per part del professor.
  • Parla exploratòria: debat que es realitza donant alternatives fent-ho de forma conjunta professor i alumnes. En aquest debat es 
  • desenvolupa el pensament social, és a dir, la claredat, la crítica constructiva, la receptivitat de propostes amb un bon argument i la
  •  responsabilitat. Quatre aspectes molt importants en el desenvolupament cognitiu de qualsevol individu. 

IDEES PRINCIPALS:
  • El llenguatge es veu alterat segons el context social en el qual es trobi l’individu.
  • Als centres escolars la zona de desenvolupament intermental predomina.
  • Perquè un individu tingui un bon desenvolupament cognitiu cal que aparegui la parla exploratòria. 
PREGUNTES:
  • Quines activitats es poden usar perquè aparegui la parla exploratòria?
OPINIÓ PERSONAL:
M’ha semblat molt interessant la importància que donen a les relacions entre els alumnes i els professors i també entre iguals. 
El llenguatge és un aspecte fonamental a la vida de tota persona, ja que al trobar-nos dins d’una societat, hem d’aprendre a comunicar-nos,
 i a més, de forma correcta, adaptant-nos als diferents entorns. 
M’he hagut de llegir dos cops aquesta lectura ja que a vegades em perdia, però finalment, trobo que ha estat molt interessant i m’ha ensenyat 

molta teoria que desconeixia i que ara trobo indispensable per convertir-me en una bona educadora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada