Ens ha fet una sessió molt interessant, on ha explicat les característiques i l'organització el sistema educatiu al seu país. No m'esperava que hi hagués tantes diferències entre el sistema a Espanya i a Portugal, ja que són països molt propers. En primer lloc, destacar que el grau universitari de mestra d'educació infantil no existeix com a tal a Portugal. Les educadores han d'estudiar un grau de tres anys i posteriorment han de cursar un màster de tres semestres.
En segon lloc, em va sorprendre que a Portugal no existeixen les escoles bressol, sinó que hi ha un servei de mainaderes que depèn de la seguretat social, i per tant, és un servei concertat o privat. En canvi, si que existeixen les escoles de parvulari i depenen del departament d'educació.
En tercer i últim lloc, m'he quedat parada amb el poc prestigi que tenen els mestres allà. Pensava que a Espanya estàvem poc valorats (i ho continuo pensant), però m'he adonat que a Portugal és molt pitjor, ja que hi ha una gran diferència en quant als professors de secundària i els de primària o infantil, fent que aquests primers tinguin més privilegis i més prestigi social.
Després d'explicar-nos el funcionament educatiu portuguès, vam parlar de la importància de la llengua oral a l'educació infantil. Des del seu punt de vista, l'Ana defensa que tot aprenentatge ha de ser significatiu, i per tant, el de la llengua oral també, i és que està present en gairebé tots els contextos tant educatius com no educatius de la nostra vida. Per tant, s'ha de saber treballar i treure-li suc en cada moment. Una bona manera de fer-ho és a través d'un conte que ens va mostrar anomenat "Una cadela amarela" on hi ha inclosos números matemàtiques, de tal forma que potencia el llenguatge oral i matemàtic a través de la lectura.
M'ha semblat molt curiós tot el que ens ha explicat, i estic molt contenta d'haver gaudit d'aquesta sessió de seminari. Moltes gràcies Ana!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada