Lectura 3: L'aventura de pensar
-
La
importància de l’ambient en una sessió de filosofia.
-
Els
infants expressen el que pensen sense inseguretats.
-
Donar
importància a que els infants s’adonin de la seva participació amb l’activitat
final.
RESUMEN
L’article es centre en l’assignatura de
filosofia d’una classe de tercer de primària, considerada moguda.
El primer que remarca l’autora, que és
la professora de filosofia, és la importància de l’ambient en una sessió
d’aquesta assignatura. Amb aquesta condició els nens han de poder pensar
conjuntament, establir un diàleg filosòfic mitjançant el qual, de manera
col·lectiva, s’estimuli el seu pensament individual
En la sessió de filosofia que
s’exemplifica en el text tracten la imaginació i la diferència d’aquest terme
amb els somnis. Es pot veure com en aquesta sessió els infants no es mostren
insegurs, ja que diuen tot el que pensen i la participació és molt activa.
Per tal d’acabar la sessió fan una
activitat perquè els infants reflexionin sobre la pròpia participació, que consisteix
en escollir un de les tres ampolles que s’ofereixen: una plena, fa referència a
que ha participat molt; una plena fins a la meitat, que significa que ha
participant però no gaire; i l’altre només està plena un quart, que vol dir que
ha significat poc.
PREGUNTES
-
Com
es porta una sessió de filosofia si els infants estan passius?
-
Com
mantenir la clama si tots volen parlar alhora?
COMENTARI PERSONAL
Les lectures que
es basen en exemples reals sobre qualsevol pràctica educativa em semblen molt
més clares i pràctiques que les lectures teòriques. Per tant, ha sigut una
lectura que he llegit molt ràpidament i gens pesada.
Una de les coses que més valoro de la
pràctica d’aquesta mestra és com intenta no deixar-se endur per les etiquetes
que té la classe i creure en ells, ja que penso que és una de les coses més
bàsiques perquè hi hagi un aprenentatge sa per part dels alumnes.
La filosofia considero que és una de les
tècniques més importants per crear infants crítics sobre els seus propis
pensaments.
M’ha faltat més exemples de les
converses que es produeixen però, com bé ha comentat l’autora, no ha pogut
fer-ho perquè l’article no podia ser més extens.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada