divendres, 17 de març del 2017


Lectura 3: L'aventura de pensar


Resultado de imagen de niños pensando

IDEES CLAUS
-        La importància de l’ambient en una sessió de filosofia.

-        Els infants expressen el que pensen sense inseguretats.

-        Donar importància a que els infants s’adonin de la seva participació amb l’activitat final.



RESUMEN


L’article es centre en l’assignatura de filosofia d’una classe de tercer de primària, considerada moguda.


El primer que remarca l’autora, que és la professora de filosofia, és la importància de l’ambient en una sessió d’aquesta assignatura. Amb aquesta condició els nens han de poder pensar conjuntament, establir un diàleg filosòfic mitjançant el qual, de manera col·lectiva, s’estimuli el seu pensament individual


En la sessió de filosofia que s’exemplifica en el text tracten la imaginació i la diferència d’aquest terme amb els somnis. Es pot veure com en aquesta sessió els infants no es mostren insegurs, ja que diuen tot el que pensen i la participació és molt activa.


Per tal d’acabar la sessió fan una activitat perquè els infants reflexionin sobre la pròpia participació, que consisteix en escollir un de les tres ampolles que s’ofereixen: una plena, fa referència a que ha participat molt; una plena fins a la meitat, que significa que ha participant però no gaire; i l’altre només està plena un quart, que vol dir que ha significat poc.


PREGUNTES

-        Com es porta una sessió de filosofia si els infants estan passius?


-        Com mantenir la clama si tots volen parlar alhora?


COMENTARI PERSONAL


Les lectures que es basen en exemples reals sobre qualsevol pràctica educativa em semblen molt més clares i pràctiques que les lectures teòriques. Per tant, ha sigut una lectura que he llegit molt ràpidament i gens pesada.

Una de les coses que més valoro de la pràctica d’aquesta mestra és com intenta no deixar-se endur per les etiquetes que té la classe i creure en ells, ja que penso que és una de les coses més bàsiques perquè hi hagi un aprenentatge sa per part dels alumnes.
La filosofia considero que és una de les tècniques més importants per crear infants crítics sobre els seus propis pensaments.
M’ha faltat més exemples de les converses que es produeixen però, com bé ha comentat l’autora, no ha pogut fer-ho perquè l’article no podia ser més extens.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada