El seminari d'avui ha estat diferent, ja que ens ha vingut a visitar l'Ana Costa, educadora d'infants a Portugal.
La seva visita ens ha enriquit molt, ja que ens ha explicat de manera molt sintetitzada i dinàmica com funciona el sistema d'educació infantil a Portugal.
A part de la seva explicació i del power point han sorgit temes molt interessants, com que allà les/els mestres també estan bastant mal considerats, ja que encara hi ha molta gent que pensa que les educadores només servim per cuidar als infants, però de seguida li hem dit que aquí, a Catalunya, també existeix aquesta visió enfront a la gent que es forma com educadors/es, tenint molt present la frase de "qui serveix per estudiar serveix, i qui no cap a mestre".
A més, ens ha parlat amb relació a l'assignatura de la importància de la comunicació oral dels docents amb els infants i aquesta entre ells, no per centrar-se només a seguir un currículum que ens ve marcat, sinó per desenvolupar habilitats i coneixements bàsics en relacions amb els altres.
Una de les coses que hem parlat i que m'ha cridat més l'atenció és que ha posat molt èmfasi quan hem parlat que s'ha de parlar als infants de manera natural, i en contextos i situacions molt diferent perquè vagin incorporant nous registres.
També ens ha deixat mirar un llibre "Una cadela amarela" que treballava molts aspectes relacionats amb els aprenentatges dels infants com: nocions matemàtiques, amb la cua d'un mico que dibuixava números; els sons dels animals, varietats lèxiques, rimes...
Per últim, ens ha convidat molt amablement a què si alguna de nosaltres volgués anar a fer pràctiques a Portugal, estaria encantada de crear un conveni amb l'UAB i facilitar que es pugui portar a terme. Per a mi és una opció que m'agradaria després d'anar a les pràctiques de 4t a Colòmbia.
La seva visita ens ha enriquit molt, ja que ens ha explicat de manera molt sintetitzada i dinàmica com funciona el sistema d'educació infantil a Portugal.
A part de la seva explicació i del power point han sorgit temes molt interessants, com que allà les/els mestres també estan bastant mal considerats, ja que encara hi ha molta gent que pensa que les educadores només servim per cuidar als infants, però de seguida li hem dit que aquí, a Catalunya, també existeix aquesta visió enfront a la gent que es forma com educadors/es, tenint molt present la frase de "qui serveix per estudiar serveix, i qui no cap a mestre".
A més, ens ha parlat amb relació a l'assignatura de la importància de la comunicació oral dels docents amb els infants i aquesta entre ells, no per centrar-se només a seguir un currículum que ens ve marcat, sinó per desenvolupar habilitats i coneixements bàsics en relacions amb els altres.
Una de les coses que hem parlat i que m'ha cridat més l'atenció és que ha posat molt èmfasi quan hem parlat que s'ha de parlar als infants de manera natural, i en contextos i situacions molt diferent perquè vagin incorporant nous registres.
També ens ha deixat mirar un llibre "Una cadela amarela" que treballava molts aspectes relacionats amb els aprenentatges dels infants com: nocions matemàtiques, amb la cua d'un mico que dibuixava números; els sons dels animals, varietats lèxiques, rimes...
Per últim, ens ha convidat molt amablement a què si alguna de nosaltres volgués anar a fer pràctiques a Portugal, estaria encantada de crear un conveni amb l'UAB i facilitar que es pugui portar a terme. Per a mi és una opció que m'agradaria després d'anar a les pràctiques de 4t a Colòmbia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada