Lectura Ruiz –Bikandi (2009) “Conversar con los niños”
Idees principals
-
Ser mestre es vocacional
-
La importància de conèixer a cada alumne individualment.
-
S’ha te tenir competències lingüístiques i habilitats
comunicatives per ser un bon docent.
-
Capacitat d’observar i entendre a cada nen i saber quines necessitats
tenen
-
Explicar les coses des de la perspectiva de l’altre persona.
-
El docent ha de ser un expert en relacions humanes
-
Hi ha una gran relació
entre parlar i la part cognitiva.
-
Interessant que a Finlàndia facin unes proves al docents per
saber si tenen habilitats comunicatives,però , ¿ i ells tímids?
Resum -
reflexió
Aquesta lectura ens parla de l’ importància de tenir unes competències lingüístiques i unes habilitats
comunicatives per poder ser un bon mestre i així poder ensenyar de la millor
manera possible. D’aquesta manera es pot fer arribar a cada alumne tots aquells
coneixements necessaris pel seu creixement personal i pel seu futur
professional, sigui el que sigui. Per tant, els mestres han de ser experts en
les relacions humanes i ha de saber posar-se
a la ment, en aquest cas, de cada infant
i entendre el pensament que puguin tenir respecte les qüestions que vagin sorgint,
i així, intentar explicar les coses des de el punt de vista de l’altre, sempre
pensant en com pot interpretar l’altre persona les coses. Per tant, el paper
del mestre, com a adult, és totalment important i necessari per l’ensenyament
ja que serveix de referent per els
alumnes i fa de model per a que aquests pel
que fa a la conducta i al llenguatge, per això , és totalment lògic que aquesta
professió sigui vocacional.
Preguntes
·
Com es podria fer per ensenyar les habilitats comunicatives ?
·
Si el diàleg és tant important dins l’aula, quins mecanismes
és poden utilitzar per poder mantenir un diàleg amb aquelles persones que més
els hi pot costar?
Idees claus de les altres lectures
Lectura I Habilitar l’aula per la
comunicació és essencial.
-
Sobre la importància de la comunicació ( saber i mostrar les emocions
-
Intercanvi de idees i opinions fa crear una cultura en comú.
-
Les persones creen el seu propi coneixement gràcies als
coneixements dels altres
-
Coneixement col·lectiu molt ric.
-
Clima de respecte i valoració, per poder adquirir la
comunicació. ( per part de la mestre)
Lectura III
-
Llengua oral esta present a l’escola i el dia a dia però
haruia d’estar a la part amb la lectura i l’escritura.
-
Oral: parlar i escoltar.
-
Relació entre parlar i escriure i parlar i llegir.
-
No es pot separar la llengua oral de l’escrit
funcions llengua oral a l’escola:
1. regular la vida social escolar
2. Aprendre i aprendre a pensar.
3. Aprendre a llegir i escriure
4. Aprendre a parlar.
Lectura IV
-
Importància de que l’entorn sigui ric
-
L’escola..el llenguatge es un signe molt important
-
La vestida: recursos que el docent fa per complir el seu
objectiu
-
Tipus de vestida: - modelar- instruir- adaptar la tasca a
l’alumne- destacar- fer preguntes- implicar i fer que l’alumne s’interessi-
donar feetback- tutelar per prevenir la frustració- tutelar.
-
Part exploratòria: - els alumnes vagin donant la seva opinió
i així arribar a una conclusió, el profe intervé poc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada