EDUACIÓ INFANTIL A PORTUGAL
El divendres va venir una
professora de Portugal que es diu Ana Costa i ens va explicar el funcionament
d'educació infantil a Portugal amb la intenció que nosaltres poguéssim comparar
els sistemes educatius d'Espanya i de Portugal.
La visió de l’infant en ambdós
llocs és molt similar, ja que consideren que els nens i nenes són el centre del
procés d’ensenyament-aprenentatge i és un subjecte actiu. A més, tenen la
concepció que l’educador ha de saber portar a la classe i és ell/a la que
planifica i organitza les activitats. Pel que fa a aquest aspecte, des de la
universitat ens estan intentant canviar aquesta concepció on el nen/a és el que
“decideix” què fer i el paper del mestre és guiar i acompanyar en el seu
aprenentatge.
Per una altra banda, l’Ana ens va
explicar la comunicació oral a l’escola. Aquesta comunicació ha de suposar
aprenentatges significatius: comprendre missatges orals en diverses situacions
i emprar un llenguatge adaptat al context del moment. L’Ana va posar l’exemple
que a través de la lectura d’un llibre poden aprendre coneixements d’altres
àmbits que van més enllà de la llengua. Però com a mestres he de tenir en
compte que molts nens i nenes encara estan desenvolupament la fase de theory mind , és a dir, entendre el que
estem dient, entendre entre línies, el que pensem quan parlem...
Per acabar, volia destacar que va
ser molt interessant la xerrada que ens va fer l’Ana per conèixer el sistema
educatiu d’altres països i deixar de ser un poc egocèntrics perquè moltes
vegades pensem que només existeix el que tenim nosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada