dimarts, 14 de març del 2017

L'ORAL A L'EDUCACIÓ INFANTIL DE PORTUGAL


EDUACIÓ INFANTIL A PORTUGAL 

El divendres va venir una professora de Portugal que es diu Ana Costa i ens va explicar el funcionament d'educació infantil a Portugal amb la intenció que nosaltres poguéssim comparar els sistemes educatius d'Espanya i de Portugal. 


La visió de l’infant en ambdós llocs és molt similar, ja que consideren que els nens i nenes són el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge i és un subjecte actiu. A més, tenen la concepció que l’educador ha de saber portar a la classe i és ell/a la que planifica i organitza les activitats. Pel que fa a aquest aspecte, des de la universitat ens estan intentant canviar aquesta concepció on el nen/a és el que “decideix” què fer i el paper del mestre és guiar i acompanyar en el seu aprenentatge.


Per una altra banda, l’Ana ens va explicar la comunicació oral a l’escola. Aquesta comunicació ha de suposar aprenentatges significatius: comprendre missatges orals en diverses situacions i emprar un llenguatge adaptat al context del moment. L’Ana va posar l’exemple que a través de la lectura d’un llibre poden aprendre coneixements d’altres àmbits que van més enllà de la llengua. Però com a mestres he de tenir en compte que molts nens i nenes encara estan desenvolupament la fase de theory mind , és a dir, entendre el que estem dient, entendre entre línies, el que pensem quan parlem...



Per acabar, volia destacar que va ser molt interessant la xerrada que ens va fer l’Ana per conèixer el sistema educatiu d’altres països i deixar de ser un poc egocèntrics perquè moltes vegades pensem que només existeix el que tenim nosaltres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada