L'Ana Costa és una mestra portuguesa que
actualment, imparteix classe a una universitat del seu país. Ens ha visitat per
explicar-nos com és el sistema educatiu a Portugal, la importància de la
llengua oral i quins criteris o estudis han de tenir els docents.
Per iniciar la presentació, l'Ana es va presentar i descriure a si mateixa. Seguidament va descriure el sistema educatiu de Portugal. Ens va explicar que l'etapa de 0-3 depenia del sistema de la seguretat social. En canvi, l'etapa de 3-6 es regia pel ministeri d'educació. Quant a l'última etapa esmentada, també va afegir que no era obligatòria, ni universal, ni formal. Malgrat això, ella considerava que era una etapa fonamental pels infants, ja que estan en ple desenvolupament. A més, va destacar que els nens i nenes que no s'escolaritzen dels 3 als 6 anys presenten problemes amb la lectura, la parla i la interiorització de la cultura.
Per iniciar la presentació, l'Ana es va presentar i descriure a si mateixa. Seguidament va descriure el sistema educatiu de Portugal. Ens va explicar que l'etapa de 0-3 depenia del sistema de la seguretat social. En canvi, l'etapa de 3-6 es regia pel ministeri d'educació. Quant a l'última etapa esmentada, també va afegir que no era obligatòria, ni universal, ni formal. Malgrat això, ella considerava que era una etapa fonamental pels infants, ja que estan en ple desenvolupament. A més, va destacar que els nens i nenes que no s'escolaritzen dels 3 als 6 anys presenten problemes amb la lectura, la parla i la interiorització de la cultura.
Altrament, va verbalitzar les idees principals i fonamentals en l'educació a Portugal. La primera que va esmentar va ser que els infants se'ls considera els protagonistes del seu aprenentatge. També, considera important que les opinions de cadascun dels infants siguin valorades. Per últim, considera que el joc ha d'estar orientat per l'educador de l'aula.
Quant a l'oralitat a Portugal, ens ha explicat que
hi ha diferents àrees de contingut pel domini del llenguatge oral i
l'enfocament de l'escriptura. L'Ana considera que el desenvolupament del
llenguatge oral depèn de l'interès natural de l'infant per a comunicar-se i que
aquest tipus de llenguatge es fonamenta en aprenentatges significatius.
Fent una breu reflexió, m'agradaria destacar que
les idees principals sobre l'educació són molt semblants al que a mi
m'agradaria dur a terme a l'aula. No obstant això, penso que el que ens ha
explicat succeirà a les millors escoles bressols de Portugal, però com aquí a
Espanya, segur que n'hi haurà moltes que segueixen usant un mètode tradicional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada