dijous, 16 de març del 2017

Presentació d'Ana Costa

Ana Costa és una mestra de Portugal que ens ha vingut avui a fer una xerrada per explicar-nos la realitat educativa del seu país. Per mi, conèixer altres països sempre m’ha semblat molt interessant i fer-ho sobre l’educació encara més.

Primerament, ens ha fet un breu resum sobre els estudis que ha de tenir un mestre a Portugal i m’ha sorprès, ja que malgrat tenir el país relativament al costat, és diferent. La carrera dura tres anys, però després els alumnes han de cursar un màster el qual té una duració de tres semestres. M’ha semblat interessant plasmar aquesta idea al blog, ja que em fa replantejar-me quin és el sistema més adequat per ser un bon mestre a nivell d’estudis.

A Portugal, l’educació infantil (0-6) no és obligatòria i forma part de l’educació no formal. Malgrat que es tingui la idea que és l’etapa fonamental i la base del coneixement de qualsevol infant. No m’ha semblat curiós, ja que a Espanya també és així, però tanmateix, m’agradaria fer èmfasi en què hauria qualsevol infant pot accedir i s’ha de reconèixer a nivell institucional i polític que és una etapa important d’escolarització per qualsevol infant. 

L’Ana Costa ens ha portat un llibre, cosa que m’ha semblat un gest molt bonic, que mostra un aprenentatge clau entre el llenguatge verbal i el matemàtic. No només ens ha presentat el llibre, sinó que també l’activitat que es va realitzar mitjançant aquest. Cosa que m’ha semblat molt curiós i m’ha fet plantejar-me si jo podria dur a terme una activitat que s’assemblés a l’etapa d’educació infantil.




https://pt.slideshare.net/aniparis/uma-cadela-amarela-e-os-amigos-dela

Seguidament, ens ha parlat de la importància del llenguatge oral i també de l'entonació i la imitació, en aquest cas de les veus de cadascun dels animals. Ens ha aportat idees com que el desenvolupament del llenguatge depèn de l'interès natural de cada infant que es manifesta quan, per exemple, pregunta el significat de paraules que encara no sap. A poc a poc el llenguatge oral va adquirint major complexitat que fa que l'infant cada cop se senti més competent a nivell de la llengua oral. 


Com a conclusió, dir que ha estat un plaer tenir com a visita l’Ana Costa, ha estat molt amable i ens ha donat, almenys a mi, ganes d’arribar a tenir per fi aquesta professió tant plaent, de descobrir un per un cada infant i veure el seu desenvolupament integral en el llenguatge. Sempre és bo conèixer altres països on l’educació s’imparteix d’una manera diferent, en aquest cas, no hi ha hagut gaire diferència, però igualment, ha estat un plaer aproximar-me més a la realitat educativa de Portugal.

Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada