RESUM:
La lectura és una
unitat de programació que es basa en el joc simbòlic proposat en una aula de
2-3 fomentat en la incorporació d’un espai de supermercat. D’aquesta manera ens
ensenya quines àrees curriculars treballen amb aquest racó i la funció que pot desenvolupar
en l’infant.
Així doncs, també
conté diversos objectius proposats pel mestre/a que mitjançant aquest material
didàctic vol desenvolupar en els infants. Alguns d’ells són: reproduir escenes
quotidianes i ordenar-les, participar de forma activa, reconèixer els objectes
d’aquest espai, valorar la funció social del supermercat, conèixer i nombrar
diverses qualitats perceptives (tou/dur, dolç/salat...).
És important, tal i
com diu la lectura que els infants introdueixin aspectes quotidians que han
après mitjançant la imitació en el seu joc simbòlic, ja que possibiliten l’autonomia.
IDEES
CLAUS:
- Els racons de joc
simbòlic aporten aprenentatges molt variats i ajuden als infants a situar-se en
un context real.
- El paper del mestre
ha de ser d’observador i ha d’avaluar el desenvolupament d’aquest infant durant
el procés del joc.
- La idea del
supermercat no només serveix per comprar i vendre, sinó també suposa la
utilització d’un vocabulari referit al tema, compartir els productes que es
venen, organitzar les accions i elaborar el joc.
- La avaluació:
primer de tot s’havia de tenir en compte quins coneixements claus tenien abans
de la utilització d’aquest racó, és a dir, s’evocava a l’experiència, la
verbalització i el diàleg, les activitats d’aprenentatge... mitjançant la
observació i les fotografies.
PREGUNTES
A L’AUTORA:
És important que es mobilitzi el material que es posa en mans dels infants en el racó per cridar l’atenció de nous que no es servir del tot?
Fins a
quin punt els espais de joc simbòlic han d’assemblar-se a la realitat?
És bo
que el/la mestre/a interfereixi en el joc simbòlic?
COMENTARI
PERSONAL:
Considero que malgrat
que la lectura d’avui ha estat molt amena a l’hora de llegir-la, perquè era una
unitat didàctica molt contextualitzada m’ha costat una mica realitzar la
present fitxa.
Penso que és una
lectura molt interessant per veure la finalitat del joc simbòlic i prendre
consciència de tot allò que aprenen els infants amb la disposició d’aquests
materials que els fan reproduir la realitat en el joc. D’altra banda, però, m’ha
agradat molt que replantegés la importància de la distribució dels materials i
els tipus de materials que es posen a disposició dels infants.
M’ha agradat molt
poder compartir amb les meves companyes la lectura, ja que aquest fet em permet
resoldre dubtes i completar millor la fitxa amb idees que han anat sorgint. D’altra
banda, a diferència de l’anterior classe on totes les lectures tenien alguna
cosa en comú, m’ha costat veure-hi la semblança en aquestes; però suposo que
com a totes, la importància de la oralitat i la transmissió del llenguatge és
el mecanisme clau per dur a terme tots els continguts treballats a les 4
lectures.
Per acabar, he buscat un blog que em sembla que parla molt bé sobre el joc simbòlic - no només del racó del supermercat sinó molts altres que també són d'interès - m'agradaria compartir-lo amb tots i totes vosaltres:
https://aventuradiminuta.blogspot.com.es/2012/10/el-rincon-de-juego-simbolico-mucho-mas.html
Que gaudiu!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada