Durant el seminari de la setmana passada vam rebre una visita especial, l'Anna Costa, una mestra de la facultat de psicologia i ciències de l'educació de la universitat de Porto a Portugal.
Per començar, ens va explicar com funcionava el sistema educatiu a Portugal, en el qual l'etapa dels 0-3 no està integrada en el ministeri però dels 3 als 6 anys sí. Tot i així cap de les etapes esmentades és obligatòria ni universal ni formal. En un moment de la conferència ens va preguntar que perquè consideràvem fonamental crear un programa per al primer cicle d'educació infantil, al que una companya va respondre en nombre de totes que perquè infantil és la base i ens serveix per igualar les oportunitats i perquè tots i totes tinguin accés a una cultura valorada.
Segons el ministeri de Portugal, es concep el procés d'aprenentatge segons la perspectiva holística en què els nens i nenes són els subjectes de l'aprenentatge. Els nens han de tenir veu i opinió sobre els seus aprenentatges. Tot i així, la realitat a moltes de les escoles a Portugal és un aprenentatge memorístic a través de fitxes que estandarditzen els temps educatius. Es demana espai per al joc lliure i no escolaritzar massa l'educació infantil.
Segons el ministeri de Portugal, es concep el procés d'aprenentatge segons la perspectiva holística en què els nens i nenes són els subjectes de l'aprenentatge. Els nens han de tenir veu i opinió sobre els seus aprenentatges. Tot i així, la realitat a moltes de les escoles a Portugal és un aprenentatge memorístic a través de fitxes que estandarditzen els temps educatius. Es demana espai per al joc lliure i no escolaritzar massa l'educació infantil.
D'altra banda, va parlar sobre la rellevància de la comunicació
oral, de la qual em va quedar marcat que l'infant ha de sentir que té quelcom
interessant per a dir i per això hem de crear situacions perquè pugui
expressar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada