L’article ens fa un breu recorregut històric sobre l’ensenyança
de la llengua escrita. En aquest recorregut ens explicita que per escriure i llegar
és necessari parlar. Abans la cultura era estrictament oral, però l’aparició de
l’escriptura ha deixat de banda molts trets memorístics per passar-los a
escrit.
L’aula és un espai d’intercanvi i comunicació. L’article ens
diu que es pot treballar l’oralitat de manera explícita i de manera implícita.
Per últim se’ns parla de les redaccions en grups i com ens
poden ser útils per ordenar les nostres idees, és a dir, el fet de parlar allò
que anem a escriure pot fer veure a l’alumne que pot modificar el seu escrit.
Les idees claus que he trobat de l’article han estat:
- · Cal adaptar el llenguatge a les diferents situacions
- · L’aula com a espai d’intercanvi i comunicació
- · L’oral és global en tots els àmbits.
A mi personalment aquest article m’ha agradat pel seu
contingut, he trobat molt interessant tot allò que deia. Tot i que la manera
com estava escrita crec que ha estat molt densa i feixuga fet que a ocasionat
que potser no quedessin clares algunes idees.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada