dimarts, 14 de març del 2017

Sistema educatiu portuguès - Ana Costa



En el seminari passat, vam rebre una agradable visita. Vam tenir el plaer de comptar amb la presència de l’Ana Costa, una professional del món de l’educació infantil portuguès. Va oferir-nos una xerrada on ens va parlar del sistema educatiu de Portugal.  
  

Primer de tot, vam tractat el tema de la formació necessària per poder  exercir l’ofici de docent. En total, requereix  3 anys de carrera i un màster, en cas que vulguis especialitzar-te en infantil. 


Malauradament, tota aquesta preparació, passa inadvertida per la societat. La professió de mestre en “Escoles Bressol”, o com diuen allà,  “Jardim-de-infancia”, està molt desprestigiada. La veuen com una fase més de la vida dels infants, quan en realitat, és, si escau, l’etapa més rellevant. És essencial per formar unes bases sòlides i permanents, que permetran el correcte desenvolupament posterior de l’infant.

Com per exemple, en el cas de la llengua oral. És essencial treballar-la i fomentar-la des dels inicis, per després poder desenvolupar una bona comunicació futura.  


I per aquest motiu, la funció primordial dels educadors recau en fer de guia entre els infants i el coneixement. És a dir, el paper del docent, no consisteix únicament en oferir un ensenyament, sinó en fomentar i escoltar les intervencions actives de l’alumne. Per així, convertir-lo en protagonista del seu procés d’ensenyament – aprenentatge i aconseguir que els aprenentatges siguin significatius.  


En definitiva, va estar una sessió captivant, que per una banda, ens ha permès conèixer altres models de  sistemes educatius aliens el nostre, que ens aporten altres perspectives, altres enfocaments i altres maneres de fer que enriqueixen la nostra futura pràctica educativa. I per l’altre, ens ha mostrat recursos molt valuosos per treballar la vital comunicació oral a l’aula, com el llibre “Una cadela amarela”.


Només em queda afegit, gràcies Ana Costa. 

Resultat d'imatges de portugal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada