PRESENTACIÓ ANA COSTA
M’ha agradat
que vingués l’Ana Costa a parlar-nos sobre el sistema educatiu a Portugal en l’educació
infantil i sobretot, m’ha agradat amb la passió i les ganes que ens transmetia la
informació. Un aspecte dels quals ens ha parlat l’Ana i que comparteixo amb
ella és que per ser mestres és molt important que mirem a l’infant com a un subjecte
actiu i capaç i que puguem orientar i acompanyar-los en cada una de les seves
dificultats.
Allà la
formació que requereix una persona per poder arribar a ser educadora/a és de
una carrera de tres anys i un cop acabada s’ha de realitzar un màster. Un dels punts
dels quals ens va parlar i em va cridar més l’atenció és el poc prestigi i el
poc reconeixement que tenen els mestres d’educació infantil comparant-ho amb
els mestres de secundària, ja que cobren menys els mestres d’infantil que els
de secundària tot i estar compartint el mateix sistema educatiu. També hi ha
una divisió entre els dos cicles de l’educació infantil; dels 0 als 3 anys l’educació
dels infants depèn dels serveis socials i dels 3 als 6 anys depèn del ministeri
d’educació.
Després d’això
es va centrar en parlar més sobre la importància de la llengua oral a l’educació
infantil, ja que és quan els infants comencen a comunicar-se i per tant, si es
fomenta des de ben petits aconseguiran obtenir una bona comunicació oral. Com
que el llenguatge va lligada a la consciència lingüística, cal que com tots els
aprenentatges, el llenguatge es realitzi com a un aprenentatge significatiu.
Per acabar la
presentació, ens ha llegit alguns exemples de converses d’infants per veure com
es va desenvolupament la consciència lingüística en els diferents infants i a
diferents ritmes. Ens ha ensenyat un llibre que tracta de diferents històries
matemàtiques que permet als infants treballar d’una forma diferent les
matemàtiques i la lectura al mateix temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada