dilluns, 13 de març del 2017

EL SISTEMA PORTUGUÈS D'EDUCACIÓ INFANTIL


Resultat d'imatges de portuguès llengua

La xerrada que ens va venir a fer l'Ana Costa, educadora infantil a Portugal, va semblar-me molt interessant. 

La sessió em va fer veure que com a educadora cal tenir molts coneixements relacionats amb diversos àmbits de la vida, no només en relació a l'àmbit educatiu i pedagògic. 

L'Ana Costa ens va parlar de la concepció que tot docent hauria de tenir dels infants, la qual ha de reconèixer l'infant com a subjecte actiu i com a centre de l'aprenentatge. 
La funció de l'educador/a, per tant, és de guia, de mediador/a entre els infants i el coneixement, però els/les docents no ens podem deixar guiar únicament per la programació establerta a nivell curricular, sinó que també ens hem de centrar en les habilitats i actituds que tenim com a professionals de l'educació. 

Així doncs, podem relacionar aquestes actituds i habilitats docents amb la llengua oral, concepte que fa referència a la comunicació oral i a la consciència lingüística. 

Centrant-nos en la comunicació oral, l'infant ha de sentir que els demès estan interessats en les coses que està dient. Per tant, si l'infant comprèn els missatges orals i sap comunicar-se en diversos contextos haurà interioritzat aprenentatges que li hauran estat significatius. 

Finalment, hem debatut a nivell de grup el gran nombre de coneixements, més enllà de coneixements lingüístics, que els infants poden descobrir amb la lectura d'un conte, per tal de poder desenvolupar pas a pas la "teoria de la ment", The theory of mind, concepte que fa referència al fet d'entendre les coses que volem dir o que pensem, però que no verbalitzem. 

Font imatge: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada