divendres, 17 de març del 2017

EL RINCÓN DEL JUEGO SIMBÓLICO - VEGA, C (1991)

ERICA SERRANO ANTEQUERA


RESUM GLOBAL
Com podem veure a partir d’aquesta activitat dirigida als infants de 2/3 anys, ens permet veure com son capaços de jugar de manera simbòlica ja que a partir d’aquesta edat és quan sorgeix el joc simbòlic aproximadament.
Per tant, en aquesta lectura veiem la importància que a partir dels dos anys la classe quedi organitzada per racons ja que així els infants seran capaços de desenvolupar un aprenentatge i treballar els diferents continguts. Un dels racons que millor desenvolupa totes les àrees de manera general és el racó del supermercat ja que trobem una gran diversitat de materials com les caixes enregistradores per exemple que ajudaran a desenvolupar les destreses dels infants com per exemple la psicomotricitat, l’experimentació i la coordinació a partir de la simulació d’una situació concreta viscuda anteriorment. D’aquesta manera, podem veure com darrera del joc sempre hi haurà un aprenentatge que potser aporta més coses que si fem una activitat més dirigida i guiada per la professora ja que aquesta llibertat els permet experimentar i descobrir per si sols compartint diferents espais amb els altres alumnes per establir normes de comportament i resolució de conflictes.
D’altra banda, encara que existeixin aquest tipus de racons a l’aula perquè ajuden al desenvolupament del joc simbòlic (entre d’altres) als infants, també hem de saber que necessita cada infant en tot moment, per tant, això ens serveix per avaluar-los observant el seu coneixement i com desenvolupen l’activitat en tot moment.


IDEES CLAUS
·         Organitzar la classe per racons per facilitar el joc simbòlic fa que tinguem en compte que els infants han viscut una situació anterior per poder simular-la simbòlicament més tard
·         El joc és necessari perquè hi hagi un aprenentatge
·         S’ha de tenir en compte les necessitats de cada infant


PREGUNTES A L’AUTOR
·         Si dins de l’aula trobem infants amb unes determinades necessitats, es tractaria l’activitat de la mateixa manera?
·         El professor ha d’intervenir en aquestes activitats o quin paper ha d’adoptar?


COMENTARI PERSONAL
La lectura concretament de Vega, El Rincón del juego simbólico, és una lectura que m’ha agradat molt i m’ha semblat entretinguda de llegir ja que el fet de veure jugar als infants de manera simbòlica en la pràctica es un tema que m’apassiona. Per això, amb aquesta lectura he pogut veure la importància que té i com s’ha d’organitzar l’espai i el material perquè això sigui possible. A més, avaluar aquestes activitats es fàcil ja que la professora adopta un rol més passiu i d’observadora i per tant en tot moment i a partir dels coneixements dels infants pot analitzar la situació sabent del que parteix i veure quina evolució hi ha durant el joc.

D’altra banda, el que m’han explicat les meves companyes de les seves lectures també ho trobo interessant ja que em pogut veure diferents temàtiques encara que em quedo amb la lectura de Vega ja que és un cas concret, el supermercat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada